Definició de la competència
Emprar un processador de textos per crear, tractar, elaborar i presentar informació i textos, destinats a ser impresos o publicats a Internet
|
Realitzacions competencials i indicadors
Les realitzacions competencials es lliguen amb indicadors d'assoliment que faciliten l'elaboració esmicolada dels criteris d'avaluació de cada competència.
Realitzacions competencials
|
Indicadors
|
Dissenyar un document de text
|
Configura i dóna un format adequat a un document usant de manera eficaç les principals utilitats d’un processador
|
Usar funcionalitats que optimitzen el tractament de la informació escrita
|
- Elabora un document emprant una plantilla de document
- Fa una combinació de correu
|
Integrar elements diversos en un document: elements gràfics i multimèdia, vincles
|
Integra elements gràfics i multimèdia en un text
|
Usar amb eficiència documents de text col·laboratius i en línia.
|
Crea i comparteix documents de text col·laboratius i en línia.Configura i dóna un format adequat a un document de text col·laboratiu i en línia.
|
Font: RESOLUCIÓ de 14 de juny de 2016 de modificació i Resolució de 19 de juny de 2012, per la qual s’estableixen els currículums dels ensenyaments d’informàtica d’aplicació a la xarxa de centres i aules de formació de persones adultes dependents del Departament d’Ensenyament i els centres municipals autoritzats pel Departament.
Continguts
Coneixements
|
- Les principals funcions avançades de tractament de text.(tabulacions, sagnat, esquemes numerats, vinyetes, interlineat, espaiat... )
- Les principals funcions de format i edició: correctors, encapçalaments i peus, paginació, seccions, salts de pàgina, inserció de taules, cerca i substitució de text, columnes… (NOU!)
- Estils i plantilles. Estils asociats a una taula de continguts.(NOU!)
- Utilitat i tipus de combinació de correu.
- Elements gràfics i multimèdia que poden ser integrats en un document de text.
- Vinculació de documents.
- Possibilitats dels editors de text col·laboratius i en línia.
|
Procediments
|
- Obrir documents en altres formats.
- Instal·lar un corrector ortogràfic i gramatical i saber utilitzar-lo quan escaigui.
- Configurar el corrector ortogràfic i gramatical. (NOU!)
- Utilitzar i configurar la correcció automàtica. (NOU!)
- Editar un document cercant i substituint text.
- Aplicar opcions de format avançades per donar format al text, paràgraf, pàgina i document: marges, blancs entre paràgrafs, tabulacions, columnes, fons, taules i sagnats. Adequar el format a la finalitat del document. (NOU!)
- Configurar l’encapçalament i el peu de pàgina. (NOU!)
- Aplicar opcions de format d’arxiu.
- Emprar estils predefinits.
- Crear llistes, numeracions i esquemes.
- Combinar un document model amb una llista de dades existent per generar un nou document.
- Inserir imatges, gràfics i taules en un document de text.
- Generar automàticament una taula de continguts. (NOU!)
- Utilitzar i modificar les plantilles de documents. (NOU!)
- Crear i dotar de contingut i format documents col·laboratius i en línia.
- Compartir amb d'altres persones usuàries un document col·laboratiu.
|
Actituds
|
- Mostrar interès en corregir un document de text amb el corrector automàtic, tenint present les seves utilitats i limitacions.
- Mostrar interès en explotar les eines que ens proporciona el tractament de text i utilitzar-les per estalviar temps i pensant també en el/la receptor/a, editor/a, lector/a, etc. del document.
- Fer un ús racional dels recursos del processador de textos.
- Tenir presents la finalitat del document i la persona destinatària.
- Ser conscient de la utilitat de les aplicacions en línia de tractament de la informació escrita.
|
APUNTSDANAII.GLOGSPOT.COM
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada